2012. november 4., vasárnap

Sütőtök krémleves - ahogy Anita csinálja - nagyjából

A mi drága Apánk, annyira régóta könyörgött, hogy csináljak neki sütőtök krémlevest, hogy tegnap végre rászántam magam és a sógornőm receptje alapján - kb. - elkészítettem. Először a Castro Bistro-ban ettünk ilyet - egyébként mindenkinek ajánlom a helyet, hangulatos, jó a konyha és kedves a vezetőség :-) - és ott megszerettük. Az enyém sem lett rossz, de egy kis tökmaggal még fel lehetett volna dobni, csak én nem találtam hirtelen a boltban pucoltan, só nélkül.

A recept:

Egy tököt megpucolunk (Figyelem! Ez NEM női munka, nálunk is ezentúl majd Apa csinálja a kis kezével!) és lereszeljük (szintén Apa feladata lenne ideális esetben).


Egyébként az egyik tállal elég egy 4 tagú család vacsorájához (Lili sóskát evett, így őt nem számolom :-) ). 1-2 fej vörös hagymát megfonnyasztunk egy kis olíva olajon. Én itt tettem rá egy pici sót és egy pici cukrot, mert egyszer valaki azt mondta nekem, hogy ezek együtt jobban kihozzák az ízeket - meg nehogy már még ízesíteni se kelljen! :-)


Majd ráöntjük a tököt és kicsit - csak pár percig - pirítjuk.


Felöntjük vízzel - annyival, hogy épp ellepje - és kb. 20 percig főzzük, hogy a tök megpuhuljon.
Ezután levesszük a tűzről és egy kis tejszínnel összeturmixoljuk. Kész is a mű, szerintem finom - és ami a legfontosabb, Apának is ízlett! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése