2012. november 6., kedd

Olaszos baguette - tojásmentesen!

Bár szerencsére mi nem vagyunk allergiásak, de a kersztfiam is és a kersztlányom is az a tojásra! Így nagyon örültem, mikor ezt a receptet meghallottam anyukámtól és gyorsan ki is próbáltam.

Hozzávalók:

- 5dkg margarin + a tepsi kikenéséhez egy pici
- 3 paradicsom, 4 gerezd fokhagyma, bazsalikom - ez opcionális, mindenki azt tesz bele gyakorlatilag, amit szeretne
- fél élesztő
- 1 tk cukor
- 30 dkg liszt
- egy pici olíva olaj
- víz
- kb. fél evőkanál só

Felfuttatjuk a fél élesztőt kb. egy fél deci cukros (1 tk) vízben. Közben meghámozzuk a paradicsomot és a fokhagymát és feldaraboljuk apró darabokra.



A margarint, a paradicsomot, a fokhagymát és a bazsalikomot elkezdjük összegyúrni a felfuttatott élesztővel, sóval és liszttel. Lisztből pontosan annyi kell, amennyit felvesz - ne ragadjon túlságosan a tészta, de ne is lisztezzük agyon - a hozzávalókhoz leírt mennyiség csak körülbelüli. Ha kész, tegyük be a sütőbe - persze nem a begyújtottba - takarjuk le konyharuhával, és hagyjuk kelni.

Kelés előtt:


Kelés után:



A megkelt tésztából - ha minden jól ment, nagyon laza, puha tésztát kapunk - hosszú kukacokat sodrunk - én úgy csináltam, hogy a kezemet bekentem olíva olajjal, hogy ne ragadjon rá a tészta, bár nem szabad, hogy nagyon ragadós legyen.



A kukacokat vajjal kikent tepsibe tesszük és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük - valójában addig, míg picit megpirul a teteje. Ezt nehéz megállapítani, mert a tészta rózsaszínes a paradicsomtól, de azért látszik, hogy mikor jó - belül puha, kívül ropogós bagettkéket kapunk.
Lehet tálalni mozzarella sajttal és paradicsommal, vagy lehet mártogatni egy kis fokhagymás, bazsalikomos tejfölbe. A tésztát is lehet variálni, valójában azt teszünk bele, amit szeretnénk!

Így nézett ki nálunk:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése