2012. november 15., csütörtök

IKEA Hack - Fésülködő asztal DIY

Már régóta szerettem volna a lányoknak egy fésülködő asztalt, mert az olyan csajos dolog, és ha már három kicsi lány lakik itt, akkor hasznos is lehet. Zorkának még a nyáron tetszett meg egy ismerősnél, de ott műanyag volt, én meg jobban szeretem a természetes dolgokat. Elkezdtem hát nézelődni és találtam is egy-két igazán szép darabot, de valami horror áron - volt, amelyik 60.000 Ft volt. Így maradt két lehetőségem - vagy veszek egy műanyagot - a gyerek valószínűleg amúgy ugyanúgy örül, csak nekem nem éppen szemet gyönyörködtető - vagy csinálok nekik én egyet. Vajon melyiket választottam? Itt jegyezném meg, hogy egyszer a sógorom kérdezte a sógornőmtől, hogy most akkor azért vesz meg egy játékot, mert szép, vagy mert jó vele játszani??? Érdekes felvetés.
Először azt találtam ki, hogy régi bőröndből csinálom, úgy, hogy ha kinyitja a gyermek, akkor a belsejében van a tükör, bele pedig lehet pakolni. Ez elég biztonságosnak tűnt Lili szempontból - nehéz lett volna kipakolni neki, ha csukva van a bőrönd. El is kezdtem ezt a projektet, de nagy volt a bőrönd és nem is éppen úgy alakult, ahogy én azt elképzeltem - ez amúgy sajnos gyakran megesik velem, hogy kitalálok valamit, és nem olyanra sikerül. No mindegy, a bőröndből varrógép tároló lett, ahogy arról már írtam, illetve laptop asztalka.
Végül megszületett az ötlet. Vettem az IKEA-ban egy Oddvar ülőkét 2290 Ft-ért. Ez kezeletlen fa, így pont megfelelt a célnak. Így néz ki az eredeti:


Én ezt eleve úgy szereltem össze, hogy egy középső merevítő pántot - nevezzük így - kihagytam, hogy oda tudjanak ülni a királylányok. Így: 


Itt jött az, hogy az OBI-ban vágattam két fa lapot, az egyiket "háttámlának", amire majd a tükör kerül, a másikat pedig polcnak alulra (ez egész volt 1190 Ft) - szerintem szinte kiáltott, hogy oda rakjak polcot! :-) El is vittem a hátlapot egy üvegesnek, hogy vágjon rá tükröt és ragassza is rá, ő pedig szegény, merő jóindulatból lelakkozta a natúr fát. Hát itt volt az a pont, mikor küzdöttem a sírógörccsel, meg a hányingerrel egyszerre, mert hogy még kért is plusz 400 Ft-ot a lakkozásért. Így lett a tükör 1200 Ft, de legalább kipróbálhattam a csiszoló gépemet. Szuperül működik, de sajnos teljesen a tükör közelében nem mertem vele csiszolni, mert attól féltem, hogy lecsapja, vagy pattintja a tükröt. Így a tükör köré keretet festettem, de ezt majd később látjátok. 
Fogtam a tükrös fa lapot és két L alakú pánttal és facsavarral rárögzítettem az ülőkére. Így:


 A polcot beragasztottam univerzális ragasztóval és így nézett ki összerakás után (Lili látta, de gondolom ő még nem fogja összerakni a képet): 


Ezután lefestettem két soron IKEA fehér páccal. Ezt egyébként nagyon tudom ajánlani, szuper vele dolgozni, a fa csak úgy issza be és gyönyörű egyenletes lesz a festés. És ráadásul még viszonylag természetes dolog is. 


Vettem pink és narancssárga akril festéket, mert ilyen anyagot láttam és nagyon megtetszett - ilyenre akartam a kiegészítő fiókot, ezt már rég eldöntöttem. Lyukasztóval csináltam sablont - semmit nem bíztam a véletlenre, és ezt jól is tettem, ugyanis sablon nélkül egyenletes széleket festeni számomra lehetetlennek bizonyult - és a lyukas sablon segítségével kipöttyöztem a lábakat, meg az oldalsó részeket: 


Papírra másoltam virágot és csináltam egy nagy virág sablont, majd ezt is ráfestettem - a majdani asztallap sarkára: 



A tükör keretet is úgy csináltam, hogy körberagasztottam úgy, hogy csak egy sávot hagytam szabadon, amit kitöltöttem festékkel, így mikor leszedtem a ragasztócsíkot viszonylag egyenes szélű keret vonalat kaptam. A keret mellé szabad kézzel festettem pár kis virágot - ez volt a maximum, amire mertem vállalkozni, de nem lett olyan nagyon rossz. 

A polcos részre varrtam egy fiókot, a már említett pöttyös anyagból - az aljába karton papírt vágtam, hogy merev legyen, az oldalát meg vatelinnel béleltem. 

Így néz ki készen a mű: 





A tükröt még át kell takarítanom, de mivel most megy a padlásra, nem szántam erre időt. Ezért elnézést kérek! :-)
Remélem nagy sikere lesz! Még lesz hozzá egy kis sámli, amit szintén ilyen színűre lefestek és kipöttyözök, meg varrok rá párnát a pöttyös anyagból - erről a képet majd pótolom, de a sámli még készül. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése