2012. november 3., szombat

Készüljünk a karácsonyra 2. - adventi zsákok és angyalka dísz

Most, hogy volt egy kis időm az őszi szünetben, próbáltam haladni a tennivalókkal - a hintalóhoz és a fésülködő asztalhoz még hozzá sem nyúltam, ez nagyon aggaszt! - és megcsináltam az adventi zsákokat - nincsenek teljesen kész, mert még 48 darabba be kell fűzni a szalagot (10 méter szalagot vettem, de úgy tűnik, kb. 30 méterre lesz szükség) - és elkészültek a karácsonyfára az angyalkák is.

A zsákot úgy varrtam össze, hogy egyik hosszú oldalát visszahajtottam kb. 1-2 cm szélesen és ezt levarrtam. Ezután félbe hajtottam - varrással kifelé természetesen - és levarrtam két oldalát. Így lett egy kis bújtató a szalagnak is. Én piros cérnát használtam, gondoltam ez feldobja a fehér zsákokat.



Kifordítottam, majd ráírtam a számokat fekete textilfilccel - a textilfilcre kicsit haragszom, mert a nagyokkal mentem el megvenni és Janka lányom gyorsan ki is próbálta a sídzsekijén - van rajta egy gyönyörű fekete csík. :-( A számok úgy lettek kb. egyformák és egységesek, hogy előtte Wordben megszerkesztettem őket - leírtam a 24 számot, kiválasztottam a nekem tetsző betűtípust és méretet, kinyomtattam, kivágtam és gyakorlatilag rámásoltam a szákokra úgy, hogy beletettem a cetliket és átírtam. Persze akinek amúgy is szép a kézírása, mint mondjuk az én egyik kedvenc sógornőmnek, annak nem kell ilyesmivel babrálnia.
Így néz ki felszámozva, befűzött szalaggal:


Az angyalkákat kiszabtam a sablon alapján barna és drapp filcből. Barna hímzőfonállal (amit félbe szedtem, mert egyben nagyon vastagnak bizonyult) ráhímeztem az egyik oldalára a szemeket és a szájat - valamint díszítésnek varrtam rá csipkét, a másik oldalára pedig ráöltöttem a szárnyat, így a varrás mindig belülre került.


Ezután elkezdtem körbevarrni - összeölteni a két oldalt - és mikor már a háromnegyede megvolt, kitömtem vattával - így 3D-s angyalkák lettek.


Csináltam egy szívecske prototípust is - itt is kiszabtam a szíveket a sablon alapján, majd az egyik oldalára ráhímeztem a hópihe mintát fehér hímzőfonállal. Ezután körbevarrtam és ezt is megtömtem vattával.


Így ami eddig készen van:


Folyt. köv.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése