2012. november 22., csütörtök

Licu féle sütőtökös cookie - akár tojásmentesen

Sógornőmtől hallottam ezt a receptet és gyorsan ki is próbáltam, mert Lili már jobban szeret kekszet (vagy ahogy Janka mondja, KESZKET) uzsonnázni. Gondoltam, ha én csinálom, olcsóbb lesz és még tudom is mi van benne!

A hozzávalók:

40 dkg megsütött sütőtök
20 dkg cukor
25 dkg vaj
1 tojás
20 dkg liszt
20 dkg graham liszt
20 dkg zabpehely
10 dkg dió/mogyoró
10 dkg csoki (csokicseppek is lehetnek, vagy durvára vágott étcsoki)
2 ek szódabikarbona
2kk fahéj
pici só
Én kihagytam a dió/mogyoró részt, mert Janka nem szereti, de neki az egész keksz nem nagyon jött be, így legközelebb azt is tehetek bele, Linda pedig már csinálta tojásmentesen is, és azt mondja, úgy is jó, csak egy picit több tök kell bele helyette.

Szóval a hozzávalókat összegyúrjuk - ahogy a képen látszik, nem valami szép látvány - , kiskanállal kupacokat teszünk sütőpapírral borított tepsibe - így már inkább ide se írom, hogy nekem mi jutott eszembe róla - , és kb. 170-180 fokon 20-25 percig sütjük.

Én úgy ellenőriztem, hogy beleszúrtam villát a közepébe, és mikor már nem ragadt rá, akkor kb. jó volt - mivel a csokitól nem nagyon látszott, hogy barna vagy már szétégett. :-)
Jankán kívül mindenkinek nagyon ízlik, nálunk apa, hogy halmozza az élvezeteket egy kis eperlekvárral ette, nekem pedig szuper volt reggel a kávéhoz! Én azzal hibáztam csak, hogy behülyítettem a lányokat, hogy együtt sütünk, amit imádnak, ezt viszont nem igen tudták csinálni, mert gyúrni nem olyan egyszerű egy négy- és egy kétévesnek, és bár a kupacok egy részét ők csinálták, az is csak segítséggel ment, mert nagyon ragadós a tészta!


Itt jegyezném meg, hogy a gyönyörű bögre Bangó Aliz munkája - ajánlom mindenkinek, fantasztikus dolgokat csinál! Ezúton is köszönjük Aliz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése