2012. október 26., péntek

Variációk gyertyatartókra DIY

Mikor megérkezik a hideg a nagy meleg után, sajnos több időt kell a lakásban töltenünk. Nehéz időszak ez kisgyerekeseknek - sok a betegség, nem tudunk menni sehova, ráadásul a ködös, csúnya időben kedvünk sincs kimozdulni. Ilyenkor gondolom mindenki igyekszik az otthonát belülről szebbé varázsolni - a hosszú téli estéket otthon szerintem semmi sem dobja fel jobban, mint a gyertya. Én imádom a hangulatát és az illatát is. Ha van hozzá megfelelő mennyiségű gyertyatartónk is, akkor aztán maximálisan elégedettek lehetünk. No nekem nem volt elég gyertyatartóm, így ma ellátogattam nagyon merészen a kecskeméti Floraland áruházba, ahol a növényeken kívül kismillió kreatív kiegészítő található. Tényleg gyönyörűek, de nagy részük nem a mi pénztárcánkra van szabva - sajnos. Vettem azért gyertyákat, meg egy szép alakú üveg vázát is, majd mikor hazaértem és lefektettem a gyerekeket - itt jegyezném meg, hogy többet nem megyek egyedül három gyerekkel olyan helyre, ahol a tárgyak legnagyobb hányada törékeny és gyerekek számára is elérhető helyen van, mert öregedtem kb. 10 évet, mire kijöttünk - szóval délután összeöntöttem a konyhapulton, amim volt és elkezdtem az alkotást. Ez az első:


A szép alakú váza alját megtöltöttem terméssel - ebből volt elég, mert nagyon szabálytalanul a múltkor gyűjtöttünk a lányokkal az arborétumban - és egy sima teamécsest körberagasztottam szintén terméssel: 


Így nem is tud beborulni a gyertya a termések közé, mert a díszítés kiegyensúlyozza, és mivel a teamécses a mindenki által ismert fém kis "tartóban" van, csak magát a gyertyát kell cserélgetni. Még át is kötöttem piros meg fehér kockás szalaggal, hogy színesebb és hangulatosabb legyen, meg mert az egész karácsonyi dekorációnkat ilyen színvilágúra tervezem. 

A második: 


Szintén termésből, meg egy darab fakéregből. A kéregre ráragasztottam a teamécses fém tartókáját - így ennek a belseje is cserélhető -, majd körberagasztottam ragasztópisztollyal termésekkel, hogy ne látszódjon a fém rész nagyon.

A harmadik:


Itt sima befőttes üveget körbetekertem raffiával, ez adta a mű alapját, majd elszórtan ráragasztottam szintén terméseket. Ez este nagyon jól mutat.

A negyedik:


A negyedik műről csak így sikerült képet alkotnom, ez a legszélső, itt csak egy régóta pakolászott sima fehér nagy gyertyát körberagasztottam a változatosság kedvéért mivel is - terméssel! Egész jól feldobta! Ezen a képen amúgy látható, hogy ha Anya alkot, az a gyerekeket is alkotásra ösztönzi, és ez nagyon jó! :-)
Szintén a képen látható középen a gyönyörű antik gyertyatartó - no ezt nem én csináltam, de én találtam apósoméknál a "sufniban", ahol még rengeteg kincs vár rám, csak jussak el oda valamikor világosban - remélem lesznek még hasonlóan inspiráló darabok. :-)
És az esti képek - munkába állítva a műveim:




Így végül ragasztottam az üvegre, pakoltam az üvegbe, ragasztottam a gyertyára és csináltam egyet csak termésből. Nem is rossz, lett négy gyertyatartónk gyakorlatilag a semmiből. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése