2012. október 28., vasárnap

Készüljünk a karácsonyra 1. - DIY karácsonyfa dísz, adventi naptár és koszorú

Mivel elkezdődött a téli időszámítás én elkezdtem az előkészületeket az adventi/karácsonyi időszakra. Háromgyerekes anyukaként fontos, hogy időben elkezdjen az ember gondolkodni, hiszen tavaly is sok tervem volt és annyi lett belőlük, hogy adventi naptárat gyufás dobozokból készítettem a lányoknak (egyesével becsomagoltam őket karácsonyi csomagolópapírba és fellógattam a gázcsőre - képem sajnos nincs, jól nézett ki, de mindig az a "lehetettvolnaszebbis" érzésem volt vele kapcsolatban), meg hát volt a karácsonyfa és egy sima adventi koszorú, de ennyi volt a dekorációnk. Idén mivel két nagyobb ajándék projektem is van, amit én szeretnék elkészíteni - egy hintaló felújítás (vaterán vettem 2300ft-ért egy 100 éveset) és egy SK fésülködő asztal (ez meg félig IKEA hack lesz) - időben el kell kezdenem mindent. Kezdjük is az elején - ígérem, ha valaki velem együtt csinálja, elkészül karácsonyra mindennel - és remélem tetszeni is fog a végeredmény.

Adventi koszorú DIY - 1. lépés:

Vettem egy olyan ronda "habkoszorút", aminek műanyag az alapja és az a hab a teteje, amit a virágosok is használnak. Ebbe könnyű lesz beleszurkálni a díszeket - bár nem akarok túl sokat. Ezt egy ponton elvágtam így:


Vettem egy kötött lábszár melegítőt 800ft-ért és ráhúztam a koszorúra:


Mindkettő kellett, hogy körbeérjen. Összeragasztottam papír ragasztó csíkkal a koszorút ott, ahol előzőleg elvágtam, majd összevarrtam a lábszár melegítőt. Ilyen lett:


Aki nálam sokkal ügyesebb, az köthet, horgolhat akár borítást, így lehet, hogy még olcsóbban kijön az egész. A koszorúalap kész, el is tettem. Ezzel amúgy sok munka már nincs, folyt. köv. később.

Adventi naptár DIY - 1. lépés:

Vettem 160cm-t a 150cm széles sima fehér legolcsóbb vászon anyagból, ha jól emlékszem 1300ft körül volt az egész, és ebből kijön a három lányomnak 72 kis zsák (mert ugye 24*3). Elvágtam előbb hosszába félbe, majd a feleket elharmadoltam. Így kaptam hat hosszú csíkot:


Ezután mind a hat csíkot 12 egyenlő részre vágtam, így kijött 72db téglalap.


Ezzel az adventi naptár előkészület is kész van, elraktam a lapocskákat - folyt. köv az összevarrással és beszámozással.

Karácsonyfa dísz DIY - 1. lépés:

Ezeket a kedves figurákat is valahol láttam és gondoltam megpróbálom elkészíteni. Először is megrajzoltam papírra és kivágtam a sablonokat - minden apró darabot egyesével:


Csak hogy lássátok a figurákat, kb. így fognak kinézni összerakva:


Tehát amiket eddig felhasználtam: hab koszorúalap, egy kis ragasztó, kötött lábszár védő és egy kis tű-cérna az összevarráshoz. Egy kb. 150*160cm-es fehér vászon anyag. Egy darab A4-es papír a sablonok megrajzolásához és kivágásához.
Aki a következő lépéseket velem együtt szeretné csinálni (színeket mindenki maga válasszon, én főleg a pirosat, fehéret és a barna különböző árnyalatait részesítem idén előnyben): fehér gyertyatalp (ilyet még nem találtam, lehet, hogy ezüst lesz a vége, maximum befestem valahogy), négy fehér gyertya, a koszorú dekoráláshoz szalag és 1-2 dísz (én mondjuk pirosra festett fa díszítést képzeltem, de meglátjuk). Piros cérna az adventi zsákocskák összevarrásához (gondoltam ez feldobja picit), fekete textilfilc a számozáshoz, szalag a zsákok összekötéséhez. Piros, fehér, barna és drapp filc anyag a karácsonyfa díszekhez - ezekhez a megfelelő színű cérna, hímzőfonal a díszítéshez (főleg fehér, esetleg piros és barna), egy kis csipke, valamint néhány szép gomb.

Hát ennyi eddig - folyt. köv. nemsokára! :-)

3 megjegyzés:

  1. Szia,
    megkérdezhetem, hogy hol vetted a habkoszorút és mennyibe került?
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Kecskeméten a Floraland nevű üzletben vettem, ez egy virág és dekor üzlet - nem tudom, mennyire vagy erre ismerős - és ha jól emlékszem 1500ft körül volt az ára. Ha nem kecskeméti vagy, szerintem dekor boltban, vagy virágosnál érdeklődj!
      Remélem tudtam segíteni!
      Üdv
      Dorottya

      Törlés