2012. október 27., szombat

Gyors kuglóf recept

Nem vagyok az a nagy sütős-főzős típus, főleg mert az én drága Édesanyám fantasztikus ebben és el is lát minket rendesen minden jóval! A gyerekek viszont szeretnek segédkezni a konyhában, úgyhogy van 1-2 süti recept, amit el szoktam készíteni - így a blogon is majd lesz még gyors és egyszerű! Ezt a kuglóf receptet neten találtam és gondoltam, ha gyors, akkor kipróbálom, nekem való. A gyerekek nagyon élvezték és Apának is ízlett, úgyhogy megérte! Annyi a tanulság, hogy ez a recept normál méretű kuglóf formához van, nekem pedig kicsit kisebb van, így a közepén kifolyt egy kicsi - de azt is megettük! :-)

A recept:

Hozzávalók:

• 4 tojás
• 20 dkg cukor
• 1 csomag vaníliás cukor
1 dl olaj
1 dl tej
• 20 dkg liszt
• fél csomag sütőpor
• 1 csipet só
• 2 evőkanál kakaópor
Elkészítés:
A tojások sárgáját kikeverjük a cukorral és a vaníliás cukorral, ezt követően hozzáöntjük az olajat, tejet, majd belekeverjük a sütőporral elegyített lisztet is. Végül beleforgatjuk a tojások felvert habját. A massza kétharmadát kilisztezett-kivajazott közepes kuglófformába öntjük. A maradék tésztába belekeverjük a kakaóport, és a sárga tésztára kanalazzuk. Előmelegített sütőben 160 °C fokon körülbelül 40 perc alatt készre sütjük. A tésztát ízlés szerint mazsolával vagy más aszalt gyümölcsökkel gazdagíthatjuk.
És a képek:



Természetesen a receptet nem én találtam ki, csak MEGtaláltam, de nem tudom hol. Valószínűleg a linkajánlóban benne van az az oldal, ahol olvastam. :-) Így ezúton is köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése