2012. július 13., péntek

Egyedi antikolt etetőszék Lilinek

Kezdjük is a blogot a jelenlegi fő alkotásommal. Lili lányomnak készítettem első névnapjára egyedi etetőszéket. No az asztalos munkát nem vállaltam be, hanem vásároltam kedvenc licitálós oldalamról egy kicsit kopott, de megfelelő fazonú és anyagú fa etetőszéket.
 Ezután el kellett távolítanom róla a gyárilag ráapplikált rengeteg lakkot és miegymást. Először csiszoltam papírral kézzel, de nem nagyon haladtam. Vettem kromofágot, lekentem 3 soron is, de ez sem távolított el mindent maradéktalanul. Végül feladtam és elvittem az asztalosunkhoz, hogy csiszolja le. Azóta vásároltam magamnak egy csiszológépet, de még nem volt alkalmam kipróbálni - ami késik, nem múlik, és feltétlen beszámolok majd az eredményekről.
Szóval miután le volt teljesen csiszolva a szék, nekiálltam és lekentem vékony lazúrral. Én sötétet szerettem volna, így Paliszander színűt választottam. Száradás után lekentem fehér olajfestékkel. Ezt sajnos nehéz kenni és a magamfajta ügyetlen kezűnek szinte lehetetlen egyenletesen felvinni, de esetemben ez nem probléma. Minél egyenetlenebb az olajfesték, annál hihetőbb lesz a koptatott végeredmény. Az olajfestéket nem szabad hagyni teljesen keményre száradni, csak annyira legyen száraz, hogy már ne ragadjon. Ezután lecsiszoltam kicsit itt is, kicsit ott is, úgy, hogy például a széleknél, a lábrésznél jobban lejöjjön a festék - így hihető a kopás, ezeken a részeken egyébként is jobban használódik az effajta bútor. :-)
Végül feldobtam egy egyedi székpárnával - ehhez csak egy kis anyag kell, illetve a béléshez vatelin, hogy kényelmes is legyen a legifjabb királylánynak.
Íme a végeredmény:
Hát nem néz ki sokkal jobban??
Természetesen nem magam találtam ki a technikát, hanem egyik kedvenc blogomon olvastam - a Kicsi Ház oldalán. Ezúton is köszönöm az ott leírt sok-sok jó tanácsot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése