2012. szeptember 9., vasárnap

Aranyhaj paróka

Ez már egy régebbi "projektem", de gondoltam hátha hasznos lehet. Tavaly farsangon Zorkám aranyhajnak akart öltözni, és bár csodaszép szőke haja van, a hossza még nem volt megfelelő. Sokat agyaltam, hogy hogy is kellene neki parókát csinálni, és hasonló elképzelésem volt nekem is, de végül interneten (sajnos már nem tudom, hogy pontosan hol) találtam rá a megoldásra - aztán azt tökéletesítettem.
Vettem sárga fonalat - három gombolyagot is, hogy aranyhajnak szép sűrű haja legyen. Vettem szalagot és kis virágot is a végső díszítéshez. Előszedtem egy régi harisnyát, levágtam a lábait, majd sapka szerűen összevarrtam, ez lett a paróka alapja (fontos, hogy ez azért rámenjen a gyerek fejére). Ügyes kezű anyukák horgolhatnak is sapkát ugyanabból a fonalból, amiből a haj lesz és akkor nem lesz csúnya ha szétcsúszik a haj. Szóval letekertem a gombolyagokat és olyan hosszú "tincseket" vágtam belőle, amik kétszer olyan hosszúak, mint a végső hajhossz. Összefogtam a tincseket középen, félbehajtottam és rávarrtam a paróka alap sapka egyik szélére. Ezután nagy öltésekkel kisebb tincseket odaöltögettem a sapkához a teljes felületen, hogy ne csússzon szét a haj, mert akkor kilátszik a sapka alap. Mikor ezzel készen lettem, már csak összefontam a hajat és belevarrtam a virágokat. Zorka büszkén viselte a hajat, csak annyi a megosztandó tapasztalat, hogy jó, ha a haj pontosan akkora, hogy ne érjen le a földre - az még a gyereknek is megfelelő hosszúságú, és nem taposnak rá a többiek tánc közben.
És íme a képek:

Elölről:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése